Podstawy metodologii Agile dla tworzenia oprogramowania

Kod:
SDP-004_ENG
Czas trwania:
16 godzin
Typ:
Trening
Opis szkolenia:
Szkolenie zostało stworzone z myślą o tych wszystkich, którzy planują wprowadzanie metodologii zwinnej (Scrum, XP) do swojego projektu czy organizacji, a także tym, kto chce porównać swoje sposoby pracy z najlepszymi praktykami branży. Podczas szkolenia praktykowane są umiejętności pracy z Agile za pomocą gier symulacyjnych (w tym klasycznej XP Game), dyskusji i ćwiczeń praktycznych, które ilustrują podstawowe praktyki programowania zwinnego.

Materiały kursu są dostępne w języku angielskim.
Grupa docelowa:
  • uczestnicy działających i przyszłościowych zespołów Agile;
  • menedżerowie projektów;
  • menedżerowie zespołów projektowych;
  • specjaliści techniczni.
Cele:

Dostarczyć wiedzę na temat metodyk zwinnych i frameworku Scrum, zapoznać z kluczowymi praktykami oraz praktycznymi metodami pracy, ostrzec przed typowymi błędami.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą mogli:

  • zrozumieć, co jest potrzebne do realizacji projektu w metodologiach zwinnych;     
  • rozumieć, jak praktycznie zacząć pracę w Agile;
  • wykorzystać praktyki i metody pracy frameworku Scrum, praktyki programowania ekstremalnego i techniki Kanban.  
Cel szkolenia nie obejmuje nauki wykonania projektów Agile w środowisku rozproszonym.
Plan szkolenia:

1. Podstawy procesu iteracyjnego. Możliwości i ograniczenia podejścia iteracyjnego w tworzeniu oprogramowania.

2. Podstawy programowania zwinnego:

  • Grupa metodyk zwinnych;
  • Manifest Agile;
  • Zasady Agile;
  • Iteracyjność i przyrostowywanie pisania oprogramowania.

3. Scrum-framework:

  • Terminy i role;
  • Artefakty Scrum;
  • Time-boxing;
  • Sprint i jego struktura.

4. Zarządzanie wymogami w Scrum:

  • Product backlog;
  • User Stories;
  • Kryterium Done.

5. Role i obowiązki w Scrum:

  • Scrum Master;
  • Product Owner;
  • Zespół.

6. Planowanie i ocena kosztów pracy w Agile:

  • 3 poziomy planowania;
  • Jednostki oceny (story points lub ideal days);
  • Planning Poker;
  • Triangulacja.

7.   Samoorganizacja zespołu - to klucz do sukcesu:

  • Atrybuty zespołu w Scrum;
  • Specjaliści czy generaliści?
  • Fazy ewolucji zespołu;
  • Zespoły rozproszone.

8. Praktyki Scrum:

  • Codzienne stand up meetingi;
  • Demonstracja;
  • Retrospektywa.

9. Metryki Scrum:

  • Velocity;
  • Współczynnik skupienia (Focus Factor).

10. Zarządzanie wizualne:

  • Task board;
  • Wykres Burndown/up.

11. Praktyki inżynieryjne:

  • Przegląd kodu;
  • Programowanie parami;
  • Współwłasność kodu;
  • Stała integracja;
  • Refaktoryzacja;
  • TDD.

12. Zakresy stosowalności.

13. Skalowanie programowania zwinnego.

14. Podejścia do wdrożenia Agile

15. XP Game – praktyczne utrwalenie zdobytej wiedzy na temat kluczowych praktyk Agile.

Wymagania wstępne:
  • Doświadczenie w udziale w projektach z zakresu tworzenia oprogramowania;
  • Doświadczenie w udziale w projektach Agile mile widziane, lecz nie jest warunkiem koniecznym.
Opinie:

Daniel
I liked the overall presentation of the actual AGILE/SCRUM process. Scrum practices for estimation, Scrum artifact repository - especially the release burn down chart and velocity chart.
Pret:
1056 zł
Uprzejmie informujemy, że płatność za każde szkolenie będzie realizowana w lokalnie obowiązującej walucie, tj. w przypadku Polski w polskich złotych. Do podanej ceny jednostkowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi należy doliczyć 23% podatek VAT. Jednocześnie informujemy, że podane ceny mogą ulec zmianie w zależności od lokalizacji szkolenia oraz trybu jego realizacji.

Szkolenia, które mogą Cię zainteresować:

Zapisz się na Basics of Agile Methodology for Software Development