Kod: ARC-004
Czas trwania: 24 godzin
Czas trwania: 24 godzin
Opis szkolenia
Kurs szkoleniowy z zakresu opracowania aplikacji korporacyjnych. Zawiera dokładne opisy konkretnych typowych rozwiązań. Każde rozwiązanie zawiera informacje o zakresie użycia i realizacji głównych aspektów. Analizowane są przykłady kodu źródłowego na Java i C#. Materiały kursu są przedstawionew języku angielskim.
Plan szkolenia
Moduł 1. Wstęp
- Wprowadzenie do wzorców projektowych
- Katalogi wzorców projektowych
- Cele kursu
Moduł 2. Szablony logiki przedmiotowej
- Paradygmat Domain Driven Design
- Organizacja logiki przedmiotowej
- Warstwy
Moduł 3. Wzorce architektoniczne dostępu do danych
- Katalog wzorców dostępu do danych
- Katalog Microsoft
- Wzorce PoEAA (Wzorce architektoniczne aplikacji korporacyjnych)
- Wzorce dostępu do danych
- Wzorce mapowania obiektowo-relacyjnego
- Wzorce zachowań
- Wzorce strukturalne
- Wzorce pracy z metainformacją
Moduł 4. Web-prezentacja
- Model-View-Controller
- Szablony Kontrolerów
- Page Controller
- Front Controller
- Application Controller
- Szablony organizacji prezentacji
- Template View
- Transform View
- Two Step View
Moduł 5. Wzorce skomplikowane
- Wzorce systemów rozproszonych
- Remote Facade
- Data Transfer Object
- Szablony konkurencyjnego dostępu do danych
- Optimistic Offline Lock
- Pessimistic Offline Lock
- Coarse - Grained Lock
- Implicit Lock
- Wzorce stanu sesji
- Client Session State
- Server Session State
- Database Session State
Moduł 6. Wzorce podstawowe
- Gateway
- Mapper
- Layer Supertype
- Separated Interface
- Registry
- Value Object
- Money
- Special Case
- Plugin
- Service Stub
- Record Set
Moduł 7. Zakończenie
Cele
Po zakończeniu szkolenia słuchacze będą mogli:- Dzielić aplikacje korporacyjne na warstwy
- Znać główne podejścia do organizacji logiki biznesowej
- Szczegółowo znać mechanizm mapowania obiektowo-relacyjnego
- Organizować prezentację danych w Web z wykorzystaniem systemu MCV (model-prezentacja-kontroler)
- Rozumieć zasadę równoległego przetwarzania zadań, obejmujących kilka transakcji systemowych
- Projektować interfejs rozproszonego dostępu do obiektów
Grupa docelowa
- Programiści, starsi programiści
Wymagania
- Znajomość zasad programowania obiektowego
- Doświadczenie w pracy z językami programowania obiektowego powyżej 1 roku
- Znajomość UML
- Podstawowa znajomość języka angielskiego