Uczestnicy i klienci procesu testowania, część 2
Uczestnicy i klienci procesu testowania, część 2
W pierwszej części artykułu przyjrzeliśmy się różnym uczestnikom zaangażowanym podczas procesu testowania, a także ich punktom widzenia na koncepcję jakości. W niniejszej części przyjrzymy się, w jaki sposób kontrola jakości wpływa na innych uczestników procesu wytwórczego.
10 paź 2017
2245
Other articles
Testowanie aplikacji za pomocą JUnit5 i JMock. Część 2
Jak przygotować się do certyfikacji IIBA. Wyzwania i hacki
Testowanie aplikacji za pomocą JUnit5 i Mockito. Część 2
Testowanie aplikacji za pomocą JUnit5 i Mockito. Część 1
Testowanie aplikacji za pomocą JUnit5 i EasyMock. Część 2
Testowanie aplikacji za pomocą JUnit5 i EasyMock. Część 1
Test Driven Development z użyciem JUnit 5. Część 6
Test Driven Development z użyciem JUnit 5. Część 5
Test Driven Development z użyciem JUnit 5. Część 4
Test Driven Development z uzyciem JUnit 5. Czesc 3
W pierwszej części artykułu przyjrzeliśmy się różnym uczestnikom zaangażowanym podczas procesu testowania, a także ich punktom widzenia na koncepcję jakości. W niniejszej części przyjrzymy się, w jaki sposób kontrola jakości wpływa na innych uczestników procesu wytwórczego.
Na każdym etapie, przy pracy z dowolnym rodzajem zadania dobrze używa odpowiednich metod współdziałania z uczestnikami procesu wytwórczego. Efektywne będzie przeplatanie i/albo łączenie różnych podejść i praktyk. Pozwoli to na realizację oczekiwań uczestników w odniesieniu do jakości oprogramowania i pracy zespołu testowego.
Przyjrzyjmy się krok po kroku, w jaki sposób można zorganizować interakcję między zespołem testowym i pozostałymi uczestnikami procesu.
QA w ramach analizy i opracowania wymagań:
Klienci i analitycy biznesowi:
QA w procesie wytwórczym i debugowaniu:
Klienci i analitycy biznesowi:
QA podczas sprawdzenia integracji i UAT:
Klienci i użytkownicy:
QA na etapie pre-release i uruchomienia:
Klienci i użytkownicy:
QA w ramach wsparcia oprogramowania w środowisku produkcyjnym:
Klienci i użytkownicy:
Program Manager
Na każdym etapie, przy pracy z dowolnym rodzajem zadania dobrze używa odpowiednich metod współdziałania z uczestnikami procesu wytwórczego. Efektywne będzie przeplatanie i/albo łączenie różnych podejść i praktyk. Pozwoli to na realizację oczekiwań uczestników w odniesieniu do jakości oprogramowania i pracy zespołu testowego.
Przyjrzyjmy się krok po kroku, w jaki sposób można zorganizować interakcję między zespołem testowym i pozostałymi uczestnikami procesu.
QA w ramach analizy i opracowania wymagań:
Klienci i analitycy biznesowi:
- Omówienie testów end-to-end i procesu biznesowego
- Sprawdzenie list kontrolnych, przygotowanych przez testerów
- Zaprojektowanie modelu testowego i strategii testowania
- Wspólna ewaluacja i planowanie zadań
- Wyjaśnienie zależności integracyjnych między systemami
- Planowanie wspólnego użycia środowiska testowego
- Omówienie wymagań względem środowisk testowych: konfiguracja, dane, wydajność
- Planowanie prac ze środowiskiem testowym: terminy, prawa dostępu
QA w procesie wytwórczym i debugowaniu:
Klienci i analitycy biznesowi:
- Demonstracja nowych funkcji
- Uaktualnienie priorytetów w trakcie procesu wytwórczego
- Omówienie i formowanie wariantów danych dla testowania
- Przegląd i testowanie dokumentacji: zadania techniczne, instrukcje użytkownika, pomoc itd.
- Analiza błędów, wykrytych w procesie debugowania procesu wytwórczego
- Uzyskanie danych i warunków, potrzebnych do sprawdzenia punktów integracji
- Konfiguracja i testowanie integracji przy użyciu "stubs"
- Instalacja oprogramowania w środowisku testowym i konfiguracja integracji z systemami zewnętrznymi
- Opracowanie i sprawdzenie instrukcji instalacji dla środowiska testowego
- Planowanie przygotowań do wstępnej oceny środowiska (dostępy, role, dane) dla integracji i przyjęcia
QA podczas sprawdzenia integracji i UAT:
Klienci i użytkownicy:
- Organizacja testowania odbiorczego UAT (User Acceptance Testing)
- Odtworzenie i analiza błędów, znalezionych podczas UAT
- Uzyskanie informacji zwrotnej na podstawie wyników testowania odbiorczego
- Przygotowanie danych dla testowania end-to-end
- Analiza i usunięcie błędów integracji
- Wykonanie wspólnego testu end-to-end
- Instalacja oprogramowania w środowisku wstępnym
- Opracowanie i sprawdzenie instrukcji instalacji dla środowiska produkcyjnego
- Konfiguracja integracji z systemami powiązanymi
- Sprawdzenie wydajności oprogramowania / funkcjonalności w środowisku wstępnym
QA na etapie pre-release i uruchomienia:
Klienci i użytkownicy:
- Uczestnictwo w projekcie pilotowym (w razie konieczności)
- Przygotowanie instrukcji instalacji dla środowiska produkcyjnego
- Uczestnictwo w testowaniu end-to-end przez DryRun
- Przeprowadzenie testowania DryRun i kontrolnego testowania Smoke w środowisku wstępnym
- Zapewnienie wsparcia procesu instalacji podczas DryRun i głównego releasu
QA w ramach wsparcia oprogramowania w środowisku produkcyjnym:
Klienci i użytkownicy:
- Uzyskanie i analiza informacji zwrotnej na podstawie wyników releasu i eksploatacji oprogramowania
- Poprawienie instrukcji użytkowników
- Odtworzenie, analiza i poprawienie błędów w ramach wydanych funkcjonalności
- Analiza i korekta incydentów "technicznych" uzyskanych od wsparcia
- Ocena zespołu zgodnie z rezultatem releasu: wewnętrzna i zewnętrzna
- Analiza i korekta incydentów integracyjnych
- Dodanie do bazy wiedzy nowych informacji o integracji systemów
- Praca nad błędami, przeprowadzenie analizy: process instalacji, wydajność po releasie, architektura oprogramowania
- Dopracowanie instrukcji instalacji dla środowiska produkcyjnego
Program Manager