Czas trwania: 16 godzin
Opis szkolenia
Szkolenie zostało stworzone z myślą o tych wszystkich, którzy planują wprowadzanie metodologii zwinnej (Scrum, XP) do swojego projektu czy organizacji, a także tym, kto chce porównać swoje sposoby pracy z najlepszymi praktykami branży. Podczas szkolenia praktykowane są umiejętności pracy z Agile za pomocą gier symulacyjnych (w tym klasycznej XP Game), dyskusji i ćwiczeń praktycznych, które ilustrują podstawowe praktyki programowania zwinnego.Materiały kursu są dostępne w języku angielskim.
Plan szkolenia
a:2:{s:4:"TEXT";s:2370:"Podstawy procesu iteracyjnego. Możliwości i ograniczenia podejścia iteracyjnego w tworzeniu oprogramowania.
Podstawy programowania zwinnego
- Grupa metodyk zwinnych
- Manifest Agile
- Zasady Agile
- Iteracyjność i przyrostowywanie pisania oprogramowania.
Scrum-framework
- Terminy i role
- Artefakty Scrum
- Time-boxing
- Sprint i jego struktura
Zarządzanie wymogami w Scrum
- Product backlog
- User Stories
- Kryterium Done
Role i obowiązki w Scrum
- Scrum Master
- Product Owner
- Zespół
Planowanie i ocena kosztów pracy w Agile
- 3 poziomy planowania;
- Jednostki oceny (story points lub ideal days)
- Planning Poker
- Triangulacja
Samoorganizacja zespołu - to klucz do sukcesu
- Atrybuty zespołu w Scrum
- Specjaliści czy generaliści
- Fazy ewolucji zespołu
- Zespoły rozproszone
Praktyki Scrum
- Codzienne stand up meetingi
- Demonstracja
- Retrospektywa
Metryki Scrum
- Velocity
- Współczynnik skupienia (Focus Factor)
Zarządzanie wizualne
- Task board
- Wykres Burndown/up
Praktyki inżynieryjne
- Przegląd kodu
- Programowanie parami
- Współwłasność kodu
- Stała integracja
- Refaktoryzacja
- TDD
Zakresy stosowalności
Skalowanie programowania zwinnego
Podejścia do wdrożenia Agile
XP Game – praktyczne utrwalenie zdobytej wiedzy na temat kluczowych praktyk Agile
Cele
Dostarczyć wiedzę na temat metodyk zwinnych i frameworku Scrum, zapoznać z kluczowymi praktykami oraz praktycznymi metodami pracy, ostrzec przed typowymi błędami.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą mogli:
- zrozumieć, co jest potrzebne do realizacji projektu w metodologiach zwinnych;
- rozumieć, jak praktycznie zacząć pracę w Agile;
- wykorzystać praktyki i metody pracy frameworku Scrum, praktyki programowania ekstremalnego i techniki Kanban.
Grupa docelowa
- uczestnicy działających i przyszłościowych zespołów Agile;
- menedżerowie projektów;
- menedżerowie zespołów projektowych;
- specjaliści techniczni.
Wymagania
- Doświadczenie w udziale w projektach z zakresu tworzenia oprogramowania;
- Doświadczenie w udziale w projektach Agile mile widziane, lecz nie jest warunkiem koniecznym.