Podstawy metodologii Agile dla tworzenia oprogramowania

Podstawy metodologii Agile dla tworzenia oprogramowania

Szkolenie dotyczy wprowadzania metodologii zwinnej (Scrum XP) do projektu IT. Nauka za pomocą gier symulacyjnych (XP Game), dyskusji i ćwiczeń.
Kod: SDP-004_ENG
Czas trwania: 16 godzin

Opis szkolenia

Szkolenie zostało stworzone z myślą o tych wszystkich, którzy planują wprowadzanie metodologii zwinnej (Scrum, XP) do swojego projektu czy organizacji, a także tym, kto chce porównać swoje sposoby pracy z najlepszymi praktykami branży. Podczas szkolenia praktykowane są umiejętności pracy z Agile za pomocą gier symulacyjnych (w tym klasycznej XP Game), dyskusji i ćwiczeń praktycznych, które ilustrują podstawowe praktyki programowania zwinnego.

Materiały kursu są dostępne w języku angielskim.

Plan szkolenia

a:2:{s:4:"TEXT";s:2370:"

Podstawy procesu iteracyjnego. Możliwości i ograniczenia podejścia iteracyjnego w tworzeniu oprogramowania.

Podstawy programowania zwinnego

  • Grupa metodyk zwinnych
  • Manifest Agile
  • Zasady Agile
  • Iteracyjność i przyrostowywanie pisania oprogramowania.

Scrum-framework

  • Terminy i role
  • Artefakty Scrum
  • Time-boxing
  • Sprint i jego struktura

Zarządzanie wymogami w Scrum

  • Product backlog
  • User Stories
  • Kryterium Done

Role i obowiązki w Scrum

  • Scrum Master
  • Product Owner
  • Zespół

Planowanie i ocena kosztów pracy w Agile

  • 3 poziomy planowania;
  • Jednostki oceny (story points lub ideal days)
  • Planning Poker
  • Triangulacja

Samoorganizacja zespołu - to klucz do sukcesu

  • Atrybuty zespołu w Scrum
  • Specjaliści czy generaliści
  • Fazy ewolucji zespołu
  • Zespoły rozproszone

Praktyki Scrum

  • Codzienne stand up meetingi
  • Demonstracja
  • Retrospektywa

Metryki Scrum

  • Velocity
  • Współczynnik skupienia (Focus Factor)

Zarządzanie wizualne

  • Task board
  • Wykres Burndown/up

Praktyki inżynieryjne

  • Przegląd kodu
  • Programowanie parami
  • Współwłasność kodu
  • Stała integracja
  • Refaktoryzacja
  • TDD

Zakresy stosowalności

Skalowanie programowania zwinnego

Podejścia do wdrożenia Agile

XP Game – praktyczne utrwalenie zdobytej wiedzy na temat kluczowych praktyk Agile

";s:4:"TYPE";s:4:"html";}

Cele

Dostarczyć wiedzę na temat metodyk zwinnych i frameworku Scrum, zapoznać z kluczowymi praktykami oraz praktycznymi metodami pracy, ostrzec przed typowymi błędami.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą mogli:

  • zrozumieć, co jest potrzebne do realizacji projektu w metodologiach zwinnych;     
  • rozumieć, jak praktycznie zacząć pracę w Agile;
  • wykorzystać praktyki i metody pracy frameworku Scrum, praktyki programowania ekstremalnego i techniki Kanban.  
Cel szkolenia nie obejmuje nauki wykonania projektów Agile w środowisku rozproszonym.

Grupa docelowa

  • uczestnicy działających i przyszłościowych zespołów Agile;
  • menedżerowie projektów;
  • menedżerowie zespołów projektowych;
  • specjaliści techniczni.

Wymagania

  • Doświadczenie w udziale w projektach z zakresu tworzenia oprogramowania;
  • Doświadczenie w udziale w projektach Agile mile widziane, lecz nie jest warunkiem koniecznym.

Harmonogram w Online Cennik
Zapisz sie na nastepny kurs
+
Wczesniejsza rejestracja gwarantuje priorytet. Powiadomimy panstwa o nastepnym zaplanowanym szkoleniu na ten temat.
Online 1452 zł
Bucharest 1452 zł
Kraków 1452 zł
Wroclaw 1452 zł

Uprzejmie informujemy, że płatność za każde szkolenie będzie realizowana w lokalnie obowiązującej walucie. Jednocześnie informujemy, że podane ceny mogą ulec zmianie w zależności od lokalizacji szkolenia oraz trybu jego realizacji. Do ceny netto widocznej przy wybranym szkoleniu należy doliczyć 23% podatku VAT.

SDP-004_ENG SDP-004_ENG35001

Zarejestruj się na następne szkolenie

* - Wymagane pola
Imię*
Nazwisko*
Firma
Email*
Preferred Location
Numer telefonu*
Twój komentarz
Masz jeszcze jakieś pytania?
Skontaktuj się z nami
Thank you.
Your request has been received.