Kod: OFFICE-003
Czas trwania: 12 godzin
Czas trwania: 12 godzin
Opis szkolenia
Większość z nas wie, jak korzystać z prostych narzędzi statystycznych, takich jak sporządzanie listy liczb, porządkowanie ich i obliczanie średniej. Niektórzy z nas mogą nawet być dobrzy w tworzeniu wykresów lub analizowaniu struktury danych i aktualnych trendów. Wszystko to zazwyczaj zapewnia lepsze zrozumienie sytuacji firm. Nie wystarczy to jednak do podejmowania właściwych decyzji dotyczących zarządzania lub prognozowania przyszłych wyników finansowych.Na przykład analiza regresji jest oszacowaniem stosunku dwóch lub większej liczby zmiennych. Dwa główne zastosowania regresji w biznesie to prognozowanie i optymalizacja. Regresja pomaga menedżerom i właścicielom firm prognozować przyszłe warunki, udzielać ilościowego wsparcia opiniom menedżerów, wskazywać braki w myśleniu o zarządzaniu i dostarczać nowych wglądów, które mogą pomóc decydentom przenieść swoje firmy ku bardziej dochodowej przyszłości.
Testowanie hipotezy pomaga analizować wpływ jednego czynnika na inny, badając znaczenie statystyczne tej zależności. W świecie biznesu można zastosować test hipotezy, aby wyjaśnić, w jakim stopniu wzrost pracy wpływa na wydajność lub czy obecna kampania marketingowa naprawdę zwiększyła sprzedaż produktów firmy. Umożliwia menedżerom zbadanie przyczyn i skutków przed podjęciem kluczowej decyzji w zakresie zarządzania.
Tak więc, metody statystyczne gdy są właściwie stosowane, znacznie ułatwiają proces podejmowania decyzji. Szkolenie skupia się na zapewnieniu uczestnikom zrozumienia głównych metod statystycznych, a także na wdrażaniu ich krok po kroku oraz interpretacji wyników.
Plan szkolenia
- Statystyki opisowe
- Wspólny rozkład prawdopodobieństwa
- Pobieranie próbek i szacowanie
- Testowanie hipotez
- Korelacja i regresja
- Analiza szeregów czasowych
Cele
- Poznaj, jak korzystać z MS Excel do przetwarzania danych, analizy, testowania hipotez i analizy szeregów czasowych
Grupa docelowa
- Menedżerowie
- Analitycy