Kod: JVA-007
Czas trwania: 40 godzin
Czas trwania: 40 godzin
Opis szkolenia
W tym kursie znalazły się podstawowe umiejętności i wiedza, które pozwolą słuchaczom zająć się opracowaniem na platformie Java SE.Kurs analizuje wszystkie specyficzne tematy dotyczące programowania w Java, od podstaw UML do implementacji programowania obiektowego w Java. Szczególny nacisk będzie położony na podstawy składni oraz kluczowe praktyki w programowaniu obiektowym.
Plan szkolenia
1. Wprowadzenie do platformy Java- Historia
- Cele platformy
- Koncepcja platformy
- Wersjonowanie
- Specyfikacje Java
- Przegląd JDK
- Programowanie i uruchamianie
- Pisanie komentarzy w JavDoc
- Paradygmaty programowania
- Klasy i obiekty
- Dziedziczenie
- Polimorfizm
- Widoczność
- Zadania UML
- Typy diagramów
- Diagramy klas
- Diagramy stanów
- Diagramy sekwencji
- Przegląd innych typów diagramów
- Opis klasy
- Koncepcja aplikacji Java
- Praca z egzemplarzem klasy
- Przykład
- Pojęcie classpath
- Praktyka
- Pakiety
- Archiwa Java
- Praktyka
- Modyfikacja aplikacji Java z dwóch klas
- Dzielenie klas na pakiety
- Archiwizacja jednego pakietu
- Uruchamianie
- Gdzie wykorzysuje się podstawowe typy
- Deklaracja zmiennych i ich inicjalizacja
- Typy proste
- Podstawowe typy
- Operatory w Java
- Rozgałęzianie
- Cykle
- Parametry metod
- Przesłonięcie (overriding) metody
- Dziedziczenie
- Polimorfizm
- Modyfikator final
- Konstruktory
- Typ wyliczeniowy (enum)
- Kontekst statyczny
- Abstrakcje
- Zasady projektowania
- Klasy parametryzowane (generics)
- Asercje
- Klasy wewnętrzne
- Kompatybilność z poprzednimi wersjami platformy
- Obsługa wyjątków
- Blok try-catch-finally
- Typy wyjątków
- Wyrzucenie wyjątku z metody
- Technika "rethrow"
Cele
Po zakończeniu nauczania słuchacze będą mogli:- generować dokumentację JavaDoc;
- czytać podstawowe typy diagramów UML;
- programować i uruchamiać aplikacje Java;
- wykorzystać w aplikacjach typy proste i obiektowe;
- wykorzystać w aplikacjach kluczowe instrukcje języka;
- wykorzystać w aplikacjach klasy i interfejsy abstrakcyjne;
- stosować kluczowe zasady projektowania i wzorce projektowe w projektowaniu aplikacji;
- wykorzystać asercje w aplikacjach;
- wykorzystać wewnętrzne klasy w aplikacjach;
- wykorzystać mechanizm wyjątków w aplikacjach .
Grupa docelowa
- Młodsi programiści Java, pracujący na platformie Java SE.
- Programiści, pracujący z innymi językami i na innych platformach bez doświadczenia z językiem Java.