Kod: DEV-001_JVA
Czas trwania: 24 godzin
Czas trwania: 24 godzin
Opis szkolenia
Patterny (patterns, szablony) są konsystencją pewnego doświadczenia, przydatną do ponownego użycia.Patterny znajdują zastosowanie we wszystkich zakresach działalności, ponieważ pozwalają wykorzystać wcześniej sprawdzone rozwiązania. Znajomość patternów projektowania pozwala nie tylko szybciej konstruować Państwa rozwiązania oraz otrzymywać jakościowy kod źródłowy, ale również łatwiej komunikować się z współpracownikami, którzy już opanowali tę technologię.
Kurs obejmuje podstawowe 23 patterny, wymienione w książce "Design Patterns: Elements of Reusable Object - Oriented Software" by Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides (Gang of Four, GoF).
Plan szkolenia
Moduł 1:- Wstęp
- Autorzy, Literatura
- PO, UML, LePUS3
- Zasady projektowania obiektowego (PO)
- Katalog szablonów GoF
- Factory Method, Abstract Factory, Adapter, Composite, Decorator, Observer, Strategy
Moduł 3:
- Template method, Bridge, Chain of Responsibility, Prototype, Façade, Mediator, Flyweight
Moduł 4:
- Command, Proxy, Interpreter, Iterator, State, Memento, Visitor, Singleton
Cele
Po zakończeniu szkolenia słuchacze będą mogli:- Opisać definicję patternów i zasady ich stosowania.
- Opisać problemy i zalety projektowania na podstawie ponownego użycia kodu.
- Wykorzystać terminologię patternów w omawianiu, projektowaniu i programowaniu.
- Opracowywać aplikację w oparciu o patterny.
- Rozumieć i wykorzystywać patterny poziomu aplikacji.
Grupa docelowa
- Projektanci
- Liderzy techniczni
Wymagania
- Znajomość zasad programowania obiektowego.
- Doświadczenie w pracy z językami obiektowymi od 1 roku.
- Mile widziane: znajomość Java, UML