Kod: PM-001
Czas trwania: 20 godzin
Czas trwania: 20 godzin
Opis szkolenia
Szkolenie stanowi wprowadzenie do zarządzania projektami oprogramowania dla początkujących i obecnych menedżerów projektów. Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom podstawowej wiedzy i wypracowanie niezbędnych umiejętności wymaganych w zarządzaniu projektem. Szkolenie także przygotowuje uczestników do bardziej złożonych treningów dotyczących zarządzania projektami.Materiały szkolenia są oparte na najlepszych praktykach z przemysłu inżynierii oprogramowania.
Plan szkolenia
- Cele w tworzeniu oprogramowania
- Kluczowe definicje
- Klasyfikacja projektów
- Cykl życia projektu
- Zarządzanie interesariuszami
- Zarządzanie ryzykiem
- Zarządzanie integracją
- Zarządzanie zakresem
- Zarządzanie jakością
- Zarządzanie zakupami
- Zarządzanie personelem i zasobami
- Zarządzanie czasem
- Zarządzanie kosztami
- Zarządzanie komunikacją
- Inżynieria oprogramowania
- Modele cyklu życia oprogramowania
- Podstawy Scruma
Cele
- Znajomość podstawowych terminów i pojęć związanych z zarządzaniem projektami
- Zidentyfikowanie zestawu ograniczeń projektu i wykorzystanie go w planowaniu
- Zidentyfikowanie i ustalenie priorytetów interesariuszy projektu, zidentyfikowanie ich celów związanych z projektem i osiągnięcie ich
- Poznanie zasad dotyczących najpopularniejszych metodologii tworzenia oprogramowania, takich jak kaskadowe, modele iteracyjne / przyrostowe, w tym w szczególności SCRUM
- Wybranie optymalnej metodologii (połączenie elementów różnych metodologii), która odpowiada potrzebom projektu
- Analizowanie, optymalizowanie i dokumentowanie procesów projektowych, a także utrzymanie ich w trakcie projektu
- Równowaga między formalnymi i nieformalnymi aspektami zarządzania procesami
- Zastosowanie podstawowych narzędzi zarządzania: kryteria SMART, cykl Deminga, analiza przyczyn żrodłowych, zasada Pareto, podejmowanie decyzji, gdy istnieje kilka opcji itp
Grupa docelowa
- Zarządzający grupami projektowymi, którzy niedawno zostali managerami projektów lub przygotowują się do tej roli
- Managerowie projektów i zarządzający grupami projektowymi posiadający doświadczenie w zarządzaniu projektami, którzy chcą usystematyzować, zdobyć i wdrożyć dotychczasową wiedzę i nawyki, aby efektywniej wypełniać obecne obowiązki
- Wiodący specjaliści techniczni, którzy przygotowują się do objęcia roli managera projektów lub zarządzającego grupami technicznymi.
Wymagania
- Doświadczenie w projektach software development
- Podstawowa wiedza na temat project management i jakiegokolwiek doświadczenie w zarządzaniu 2-3 osobami (nieduży projekt lub grupa w składzie projektu)
- Możliwy brak praktycznego doświadczenia w zarządzaniu, pod warunkiem posiadania wstępnej teoretycznej wiedzy, aktywnego zainteresowania w temacie oraz gotowości do włożenia wysiłku, aby nie odstawać od bardziej doświadczonych uczestników szkolenia.